Love him or hate him.

Just nu känns det som att jag inte har tid för något annat än skolböcker, vilket gör att jag så småningom börjar känna abstinensbesvär efter riktiga böcker. Böcker som man läser av fri vilja. Jag håller faktiskt för tillfället på med den här:

    

Men på grund av tidsbrist verkar jag aldrig komma igenom den. Det är synd, för jag gillar verkligen Dexter-serien, både som bok och tv-serie. (Visserligen har jag inte sett ett enda avsnitt av season 1, jag hoppade istället rakt in i season 2....) Den fascinerar mig. Dexter är så känslokall, så sarkastisk och så smart att han inte borde lyckas charma någon, men ändå kan man inte låta bli att gilla honom.

Ett tips dock: Läs den här bokserien på engelska. Jag var inte så imponerade över den svenska översättningen av första boken. Det är helt enkelt inte möjligt att översätta uttrycket "been there, done that, bought the t-shirt" ordagrannt till svenska! Hui.

 


Kommentarer
Postat av: camilla

you hate to love him... ;)

2010-03-19 @ 19:32:35
URL: http://randomness.ratata.fi

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0